Praktyki zagraniczne z projektu POW ER

W dniach 2 – 14 czerwca 2019,  grupa uczniów z klas trzecich technikum Zespołu Szkół nr 1 im. KEN w Szczecinku wraz z nauczycielkami, paniami Ewą Pawentą i Ewą Dyl przebywała w Dublinie w Irlandii realizując praktyki zawodowe w ramach projektu POW ER „Rozwój kompetencji zawodowych i językowych – kluczem do sukcesu.” Dzięki wykorzystaniu przyznanego grantu z funduszy europejskich, młodzież miała okazję zapoznać się ze specyfiką pracy w zawodach pokrewnych ich specjalizacji (technik ekonomista, technik organizacji reklamy i technik informatyk), sprawdzić i rozwinąć znajomość języka angielskiego oraz umiejętności przydatne w przyszłym życiu zawodowym.

Pobyt na praktykach zagranicznych stał się też dla szczecineckiej młodzieży doskonałą okazją do kształtowania kompetencji społecznych i komunikacji interpersonalnej.

Młodzież biorąca udział w praktykach podsumowała swoje doświadczenia jako bardzo pozytywne.

Natalia, Kasia i Zuzia z klasy o profilu technik organizacji reklamy realizowały praktyki w firmie Reads Design & Print, która zajmuje się między innymi tworzeniem nadruków na koszulkach i breloczkach oraz projektowaniem ulotek. „Jestem bardzo zadowolona, że mogłam wziąć udział w tym projekcie. Dzięki niemu nie tylko udoskonaliłam znajomość języka angielskiego, ale także pozyskałam nowe umiejętności w zawodzie, w którym się kształcę, oraz zapoznałam się z kulturą i obyczajami innego kraju. Z chęcią poleciłabym te praktyki przyszłym rocznikom’ – powiedziała Zuzia. Zdaniem Kasi i Natalii, każdy kto ma okazję wziąć udział w takim projekcie powinien z niego skorzystać, ponieważ jest to niesamowita przygoda oraz okazja do zdobycia przydatnego w pracy doświadczenia.

Grzegorz i Filip z klasy o profilu technik informatyk odbywali praktyki w sklepach i serwisach komputerowych i między innymi zajmowali się naprawą i oprogramowaniem telefonów komórkowych, laptopów, konsoli do gier, a także kontaktowali się z klientami szkoląc warsztat językowy. Ich umiejętności były wysoko oceniane przez opiekunów praktyk. Według Filipa takie praktyki są wartościowym doświadczeniem, a Grzegorz mówi: „Irlandia jest fajnym krajem a jej mieszkańcy przyjaźnie usposobieni, mógłbym tu zamieszkać na stałe.”

Grupa uczniów z klasy o profilu technik ekonomista to Monika, Wiola, Sandra, Ola i Szymon. „Nauczyłam się wielu czynności związanych z porządkowaniem i uzupełnianiem dokumentów w kancelarii adwokackiej, zapoznałam się z kilkoma sprawami, którymi zajmowali się moi współpracownicy oraz przełamałam strach przed komunikowaniem się w języku angielskim.” – opowiada Monika, a Szymon dodaje: „Praca w obcej, międzynarodowej firmie była dla mnie ogromnym wyzwaniem, ponieważ mój poziom języka angielskiego przed wyjazdem nie był według mnie zadowalający. Dzięki rzuceniu mnie na głęboką wodę mogłem w szybkim czasie nauczyć się komunikować w języku angielskim i jest on na lepszym poziomie”. Według Oli i Wioli podróże rzeczywiście kształcą, a oprócz podniesienia kompetencji językowych i zawodowych mogły poznać nowych ludzi, zobaczyć nowe miejsca i doświadczyć innej kultury. Sandra wyznaje: „Rozwój osobisty jest dla mnie bardzo ważny  a udział w projekcie oraz pobyt w Irlandii pozwolił mi przełamać barierę językową, dzięki czemu stałam się pewniejsza siebie.”

[Not a valid template]